Piskajici zdroj ATX 300W ?

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Květen 28 15:53:37 CEST 2004

Tantal 4M7/25V kapku davam jako nahradu za ten puvodni 4M7/50V/85C, protoze
jich mam krabicku v supliku :o)
Pokud ten kond. ztrati kapacitu, tak se v podstate prerusi zpetna vazba
regulace a pomocny menic jede naplno.
Na tomto miste je to asi vhodna nahrada, ten kond neni nijak namahan, jde
jen o zivotnost pri zvysene teplote, a to tantal s pevnym dielektrikem ma.
Osadil jsem s tim profilaxne asi 100 Morexu-vybusnych pred 2 roky a zatim
nebyl zadny problem v pomocnem zdroji, cca 10x poddimenzovane kondy na
hlavnich hladinach uz ale nekde vzaly za sve, projevovuje se to
nedefinovanym padanim pocitace. Co se tyce poruchovosti obecne, tak smd
keramika 1M/25V/1206, nebo MKP 1M/50V jsou mozna i lepsi, ten 1u na teto
pozici vyhovuje (nema to prave tendence k relaxacim).
Do vykonovych pozic se tantaly s pevnym dieletrikem nehodi, tantaly jsou
velmi citlive na prepolovani a narazovy proud.
Zkuste si ten 4M7/25V pripojit na zapnuty zdroj 24V (ve kterem je na vystupu
nabity 100M elektrolyt), celkem spolehlive se tantal prorazi nabijecim
proudem :o(

Danhard