HDD s 7200ot

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pátek Květen 28 02:44:28 CEST 2004

Zkusil bych zeptat se toho disku jak na tom je, pomoci SMART. Pokud je
spousta hlasek v error logu, je na tom zle. Taky neuskodi pustit na nem
selftest. A podivat se na pocet realokovanych sektoru, myslim ze registr
cislo 5. Raw_read_error_rate by mela byt totez co Hardware_ECC_recovered,
dalsi vysoke cislo bude Seek_Error_Rate, kvuli tem nepanikarit.

Existuje na to komandlejnovy tool, viz
http://smartmontools.sourceforge.net/ - open-source, verze pro unixy i pro
Windows.

Ted zrovna sleduju koleguv disk ze ktereho se snazim zachranit data pomoci
myrescue, coz je dalsi nepostradatelny tool pro disky v mizernem stavu (z
rodiny programu do ktere patri jeste dd_rescue a recoverdm). Mechanismus
je vytvoreni kopie oddilu disku sektor po sektoru na disk co je v poradku
a pak se s tim da neco delat dal. Ten disk je v hodne zlem stavu, uz
kopiruje pres 20 hodin a zachranilo se teprve 900 mega a z toho je pres
3500 badsektoru. Jelikoz je to 43 gigabyte, pojede asi jeste hodne dlouho,
pokud urychlene nenarazi na neposkozenou cast. Zvuky ale dela zajimave.