Diktafon pres USB

MK info@mcu.cz
Středa Květen 26 16:33:08 CEST 2004

> Chtel bych si postavit diktafon s flash pameti, ktery by mel rozhrani USB.
> Nejradeji bych tam pouzil nejaky jednocip podporujici primo USB nebo pripadne i zvlast
> jednocip a prevodnik USB. Na internetu jsem nasel radu obvodu pro USB, ale co mi na
> nich vadi je, ze vyzaduji ovladace do Windows. Potreboval bych, aby se diktafon po
> pripojeni k USB pocitace zobrazil jako disk, tj. nebude nutne instalovat zadny ovladac.
> Muzete mi prosim poradit nejaky vhodny obvod, pripadne se i podelit o sve zkusenosti. Dik. J.S.

Pokud se ma chovat jako dalsi diskova jednotka, tak je nutna implementace tridy MassStorage
Pro vetsinu beznych OS je oak ovladac primo v systemech. Komunikaci v teto tride zvladne
v podstate temer libovolny USB obvod - primo demo projekty existuji pro Cypress a Philips
Cypres - nekolik procesoru (x51) s ruznym vybavenim - problematicka dostupnost
Philips PDIUSB12 a dalsi - periferni obvod pripojitelny k libovolnem MCU
Nevyhodou je, ze v diktafonu budete muset implementovat FAT, ale staci hodne orezany
a zjednoduseny.

Vse ostatni jiz vyzaduje vlastni (pripadne primo k obvodu nabizeny vyrobcem) ovladac.

S pozdravem
MK