Rychlost SDCC

Tomas Martinec tomas.martinec@centrum.cz
Středa Květen 26 11:45:49 CEST 2004

Dobrý den,

sanek.martin@volny.cz píše:

> Zdravím,
> nikdy jsem nepřemýšlel o rychlosti překladu SDCC. Pro informaci
> uvádím, že např. zdroják o velikosti cca. 4,5kB (výsledný kód má
> asi 1980Byte) mi trvá cca. 5-6 vteřin takže mě to nenutilo s tím
> něco dělat.

Dokud jsem zkoušel projekty do 2kB výsledného kódu, tak mi překlad
trval taky jen několik vteřin. Ale pak jsem zkusil větší projekt (20kB)
docela jsem byl překvapen. Je to sice trochu extrém (běžné projekty této

délky nedosahují), ale několik takových jsem už napsal.
Také efektivita výsledného kódu není příliš dobrá.

> Otázka do pléna: používáte někdo MIDE? (jednoduché
> IDE rozhraní pro SDCC a ASEM51). Ja na tomhle linku
> www.opcube.com

MIDE jsem zkoušel, ale nesedlo mi. Programátorských editorů, které mají
zvýrazňování syntaxe a umí volat externí nástroje je mnoho a lepších.
Momentálně používám k plné spokojenosti CodePad, který je navíc český a
podporuje i projekty.

Mnohem více bych ocenil nějaké IDE s nastavením parametrů překladu a
správou větších projektů. Zkoušel jsem na Internetu najít nějaké
použitelné a
hlavně free IDE, ale na nic jsem nenarazil. Nenašel jsem ani žádný make
aby
se překládali pouze změněné soubory.
Navíc když jsem zkoušel přeložit větší projekt, tak jsem narazil na to,
že postupný
překlad je velmi rychlý ale poslední krok (překlad hlavního souboru a
slinkování)
trvá hrozně dlouho. Takže by možná make stejně neměl moc smysl.

Zatím jsem z nedostatku jiných možností začal psát vlastní aplikaci,
která umožňuje
nastavení souborů v projektu, nastavení parametrů překladu, stiskem
jednoho
tlačítka přeloží celý projekt a zachytí výstup.
Není to nic světoborného, pokud někdo projeví zájem tak to někde
zveřejním i se
zdrojáky. Možná by to někomu mohlo pomoct.

                                                                   Tomáš
Martinec