Rec po pomalych datech.

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Květen 11 07:02:05 CEST 2004

jiri@bezstarosti.cz wrote:
> Podstatne je to, ze neprenesu vice nez 800B/s a jeste bych to chtel co
> nejmene vypocetne narocne s tim, ze vypadek (chyba) dat, nezpusobi rozhozeni
> vsech dat, ale maximalne nejakeho kratkeho bloku (aby to stale bylo
> srozumitelne i pri obcasne, ne prilis caste, chybe dat). Zkusil jsem

Kolega presne tohle resil pro francouzskou armadu. Prenosova rychlost
neco kolem 700bps

> prenaset v kazdem bitu jeden vzorek, jestli ma jit signal nahoru ci dolu
> (rika se tomu DPCM ?), ale je to spise horsi nez dobre - srozumitelnost reci

lepsi je uz sigma-delta modulace, ale tady by byl potreba hodne vysoky
rad a ten pak piska sam o sobe; navic se nedostanes nad prenaseny
kmitocet 400Hz.

> nic moc a to jsem si vyhral na vstupu s kompresorem dynamiky, na vystupu s
> filtry, ale asi takhle z toho nic moc vice, nez srozumitelnost nekde na
> hranici rozlisitelnosti reci clovekem, nevymacknu :(.

tudy cesta neede. To uz spis cestu aditivni resyntezy. Tj podle ATH
modelu vypustite nezadouci kmitocty, a misto zakodovanych spektralnich
pasu poslete jediny ton o kmitoctu jako ta spektralni spicka.

Tyhle metody se uz kdysi davno pouzivaly u syntezatoru jako ruzne
vokodery, ale dneska si to nejaci kreteni z ameriky dali patentovat jako
zpusob prenosu reci.

Timto zpusobem vsak nedosahnes tak nizkeho datoveho toku jak pozadujes.

Mail na kolegu jde privatne, mej se

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!