Rec po pomalych datech.

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Květen 10 16:31:58 CEST 2004

To uz jsem proslapl taky. Mel jsem prirustky (a poklesy) o 1 a o 4 (2bity na
vzorek), ale bylo to akorat cele takove "plechovejsi" i kdyz mozna o neco
malo srozumitelnejsi - je dost tezke to posoudit objektivne. Jinak silu
vstupniho signalu dokazu za kompresorem ridit, tedy aby to bylo co
nejoptimalnejsi udelat dokazu, ale proste to porad neni ono, co bych od toho
chtel (mozna mam prehnane pozadavky) a tak dale hledam :).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Miroslav Sinko [mailto:sinkomiro@rocketmail.com]
Sent: Monday, May 10, 2004 3:59 PM
To: [HWnews]
Subject: Re: Rec po pomalych datech.

Podla mna je DPCM dobra cesta. Skuste 2bity na vzorku, cim dostanete
3200sample/s, sirka pasma bude 1600Hz. Budete mat 2 rozne hodnoty na
prirastok k poslednej hodnote a 2 na odpocet od poslednej hodnoty.
Dolezite je ale zvolit si velkosti tych 2 prirastkov! Ja som sa s tym
kedysi nezavazne bavil a vysledky boli viac ako uspokojive, aj ked ja
som dokazal preniest "az" 8000sample/s. Dokonca aj pri 1 bitovej vzorke
pri jej spravnom stanoveni.

Nieco o tomto najdete na
http://www.mcu.cz/modules/news/article.php?storyid=275, pisal to kolega
s ktorym sme vtedy experimentovali :-)

Pravda, DPCM neriesi problem vypadku vzoriek, zabezpecit si to budete
musiet nejako inac (momentalne ma nenapada ako). Popisovany postup sa
hodi napr. do 1-cipu, ktory generuje zvuk a vzorky ma v ROM oskial ich
jednoducho nema ako stratit...

miro