PWM analogový

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Květen 5 10:52:38 CEST 2004

Krucinsky Ladislav napsal(a):

> Vážení kolezi.
> Víte někdo o součástce, která by v soubě sdružovala generátor pily, referenční zdroj, komparátor a výstupní obvod, jinými slovy součástku ke které připojím potenciometr a na výstupu dostanu PWM impulzní průběh 0 - 100% s přesahem na obě strany (tím myslím zaručené 0% a 100%)?
> Pomocí 555 se právě těch 0% a 100% realizuje dost blbě.
> Prosím nenavrhujte mi MCU v jakékoliv podobě, ledaže byste jej měli hotový a uměl vše výše uvedené a byl k mání ve třech kusech za cenu do 80,- za kus.

1) 555 lze řídit napětím do vývodu 5 a mám pocit, že pak lze snadno
dosáhnout obou mezních stavů.

2) jinak používám klasické "dvouoperákové" zapojení (princip je např. na
http://www.cpemma.co.uk/graphics/393pwm_th_basicsch.gif), které má
naprosto libovolně nastavitelné všechny parametry a funguje perfektně.
Reference není třeba, stačí napájet dostatečně stabilním zdrojem.

Jirka