Pic16f628 - MCLR, PB6 a LowVoltage ICSP ? (OT story)

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pondělí Květen 3 14:21:18 CEST 2004

> fakt, ze jsem se kdysi trapil u vetsiho a noveho PIC18 s chybou, kterou
> Microchip dokumentoval az 14dni po mem peknem trapeni se s ni, ale u takto
> osahaneho PICu, o ktery jde tady, uz budou chyby znamy predpokladam dost
> slusne a u novejsich ks i opraveny, pokud opravitelne jsou - jinak se
> prijmou za vlastnost :).
>
> --
> Jiri Bezstarosti

Jen tak mimochodem, to jste na to se 14dny jeste dobre ;-). Dovolim si malou
(no mozna trosku delsi) story:

Mozna si vzpomenete ze jsem pred nejakou dobou (asi 3/4 roku) psal do
konference o zahadne chybe 18F1320
(http://list-archive.gin.cz/hw-news/0307/msg00631.html). Bohuzel s ni v te
dobe asi nikdo moc nedelal, takze mi nikdo nepotvrdil (ani nevyvratil) moje
poznatky.

Napsal jsem na support Microchipu a dost podrobne jsem popsal co se deje,
nacez mi asi po 14dnech (s omluvou ze vetsinou odpovidaji mnohem rychleji
;-) ) napsali takove ty klasicke rady o blokovani napajeni, at si overim
jestli nemam chybu v kodu a jestli prilis nezatezuju vystupy apod.
Nezapomnel mi zduraznit, ze vse musi fungovat na 0-40MHz pri 4.2-5.5V. No
zkratka se me ten clovek snazil presvedcit, ze se mi to asi jenom zda.
Nicmene me pozadal me o referencni kousek kodu.

Tak jsem poslal maly programek na demostraci tohoto bugu a zduraznil, ze
chovani chyby mj. zavisi na frekvenci oscilatoru... Onen hoch me v dalsim
mailu dorazil tim, ze se me zeptal, jestli jsem se pokusil otestovat dany
kousek kodu take v simulatoru.... No to uz me docela nastval, po tom vsem co
jsem kolem teto chyby vyzkousel a co jsem mu samozrejme taky detailne
popsal. Nicmene take pripustil, ze je zajimave co pisu a ze ten kod preda k
vyzkouseni..

Jak mi na zacatku zduraznoval, ze vse musi jet do 40MHz, najednou uz v
dalsim mailu napsal jen, ze vsechny testovane procesory fungovaly pri testu
do 20MHz bez problemu (ale uz nenapsal jestli se nad 20MHz se nejake
problemy objevily - proste takove diplomaticka odpoved) a ze je prozatim
nemam provozovat nad 20MHz nez zjisti neco dalsiho.. No konecne aspon nejaka
trosku relevantni informace - uz jsem sam nabyval dojmu, ze jsem si to
vymyslel ;-).

Dale se neozval, tak jsem se po nejake dobe ozval ja. Tentokrat jsem z nej
dostal takovouhle vetu: "The error you have discovered is quite real. So
much so, that a large part of our investigation is using a variation of the
code you provided." No tak se mi aspon potvrdilo, ze se mi to skutecne
nezda - nicmene dalsich nekolik mesicu trvalo, nez se dostala informace do
erraty. A tam pisou, ze se muze 1320 bez dalsich opatreni provozovat dokonce
jen do 4MHz (btw podle mych zkusenosti mi vsechny fungovaly spolehlive asi
do 16MHz)... To se nastesti tyka dnes uz starsi rev.B1, v nove rev.B4 uz by
melo byt vse v poradku.

Podobna chyba (mozna ta o ktere pise p.Bezstarosti) se objevila zhruba ve
stejne dobe u 18Fxx20 (87/86/67/66) rev.A3. Take je uz nastesti opravena v
rev.A4.

No, tenkrat me dost stvalo, ze mam pred sebou do chybu v jadre o ktere
zrejme nikdo nevi, a ten clovek na supportu mi napred 14dni neodpovi (tusim
za na webu maji neco o 48hodinach) a pak ze me dela blbce ;-). S odstupem
casu uz to vnimam jinak, on ze me ani blbce nedelal, jen se mu nechtelo hned
uverit ze by meli chybu v siliconu, coz je docela pochopitelne...

Nakonec musim rict, ze z MCU od Microchipu ve velke mire pouzivam prave ty
18F1320 a 6720 ;-) a funguji dobre, takze neni se ceho bat - takove (zakerne
a nedokumentovane) chyby jako vyse popsana rozhodne nejsou na dennim
poradku. Nicmene nejsou ani uplne vylouceny... (a to u zadneho vyrobce).

Lukas Grepl