[HWnews] elektronické zařízení SELV a souvisejici normy ČSN

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Úterý Březen 30 22:51:55 CEST 2004

Zdravim,
	potřeboval bych jestli by mně někdo nedokázal nasměrovat na normu, která
specifikuje minimální vzdušné vzdálenosti pro elektrotechnická zařízení, tak
aby tyto splňovaly požadavky SELV.

V normě ČSN 33 0420-1 (resp. IEC 60664-1) s názevem "Koordinace izolace
zařízení NN" jsou tyto vzdušné vzdálenosti specifikovány. Je zde k nalezení
i hodnota 6,3mm, která je (podle mně dostupných informací) minimální vzdušná
vzdálenost pro splnění požadavků SELV. Naneštěstí v této části normy není o
podmínce SELV ani zmínka.

Potřebuji tudíž odkaz na normu, která by buďto samostatně nebo v součinnosti
s výše uvedenou normou specifikovala tuto vzdušnou vzdálenost.

Předem díky za odpověď

      Aleš Donda