[HWnews] dotykovy LCD

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Březen 30 19:00:43 CEST 2004

Chtel jsem jen naznacit, kudy by mela jit analyza toho predmetu, pokud to
byl nejaky tablet, tak se da predpokladat ovladani nejakou sondou, pokud je
to maly LCD displej, tak predpokladam jen to co je po ruce, tedy prst, nic
jineho, zvlaste na verejnem prostranstvi u toho automatu :o))
Tablety se delaly, ze tam byly natazene X-Y draty buzene postupne pulzem,
nad tim byla indukcni sonda - civka s krizem.
Snimani na obrazovkach, LCD se delalo napr infra svetelnymi zavorami (treba
4x5 u osciloskopu a analyzatoru HP), tady to spis vypada na nejakou
kapacitni matici. Je to vetsinou tak, ze se je matice nejakym zpusobem
vyvazena, po prilozeni prstu dojde k rozvazeni, to se indikuje v x,y smeru a
urci pozice. Jede tam zase postupny budici impuls, ktery muze byt diferencne
prijiman sousednimi draty (tak se dosahne velkeho potlaceni pri vyvazeni).

Preji uspech v badani, Danhard