[HWnews] Termistor a rovnice - vychazi nula

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Pondělí Březen 29 02:20:32 CEST 2004

   Zdravim,
chtel bych pouzit v nabijecce s MC33340 hlidani teploty accu. V DS se pise, ze
se ma pouzit termistor NTC s odporem 10k. Mam jeden z GESu a na strankach GESu
je k nemu i datasheet http://wwww.ges.cz/sheet/n/ntc-02.pdf, ve kterem jsou 2
rovnice (viz prilozeny soubor rovnice.gif) - jedna umoznuje zjistit odpor
termistoru pri urcite teplote a druha naopak teplotu, je-li odpor termistoru
znamy. Problem je, ze rovnice oznacena (1) mi vychazi pri stale nula (pro
rozsah beznych teplot), ackoliv napr. pri 25 st C by melo vychazet 10kohm.
Prikladam i xls soubor (termistor.zip) ve kterem jsem to zkousel pocitat.
Druha rovnice je v poradku. Samozrejme dokazu pres funkci "hledat reseni"
urcit i odpor pro urcitou teplotu pomoci druhe rovnice, ale zajimalo by me,
kde delam chybu / jestli neni chyba v tom datasheetu. Jinak v souborech
tabulka1.gif a tabulka2.gif jsou zkracene tabulky, podle kterych se dosazuji
koeficienty do rovnic - z tabulky1 se dle R25 (10000) urci B25 (3977) a z
tabulky 2 se podle teto hodnoty odectou koeficienty A, B, C, D, A1, B1, C1,
D1...

S pranim hezkeho zacatku tydne - Jiri Drozd