[HWnews] Mereni srdecniho tepu

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Neděle Březen 28 19:48:12 CEST 2004

Mrknete se na toto schema
http://www.eng.utah.edu/~jnguyen/ecg/long_story_3.html

ten clovek pouziva jako elektrody nejake medene mince s trochou vodive
masti,
zkousel jsem s kamaradem nekolik zapojeni predzesilovace a toto vyslo jako
vyrazne nejlepsi. Jsou potreba 3 elektrody, pokud mozno umistene na hrudniku
(plus, minus, zem, ohledne teorie se obratte na net). Vystupem je temer
dokonale
cisty (nakolik zkresleny nemam tuseni, ale je bez zakmitu a 50Hz) s
amplitudou
okolo 0,5V. Jako OZ jsme pouzili bezne dostupne LM324.

Pokud chcete tep, staci to vyhodnocovat obycejnym komparatorem, jinak si tam
dejte
malou PICku s AD prevodnikem, ta bude analogovy signal prevadet na nejaky
seriovy
format a galvanicky oddelte, pokud mozno optickym vlaknem nebo vysilejte IR
ledkou
do prostoru. Mozna by slo pouzit i analogove (linearni) optocleny, dodava
treba Enika.

V zadnem pripade to nepripojujte primo na neco spojeneho se siti, prechodove
odpory
profi ekg elekrod jsou radove stovky ohm a takovou pecku byste asi
nerozchodil.

Pri pokusech jsme napred udelali ten predzesilovac, vyhodnoceni blikanim
jedne ledky
a pak pres 2x 3M3 na osciloskop. Chodilo to krasne na napajeni z jedne
postarsi 9V baterky
a to dokonce i kdyz jsme na tu stejnou baterku napichli 7805 a za ni PIC s
displejem
zobrazujicim tep na !!multiplexovanym 3mistnym LED displeji!! a chodilo to
OK s elektrodama
z dvoukorun+zlute indulony na pasu gumy ve vysce kam se dava hrudni pas.

Ivos