[HWnews] Synchronizace po seriove lince

MK info@mcu.cz
Pátek Březen 26 12:17:26 CET 2004

> Muzete mi to prosim trosku priblizit. Predpokaldam, ze jsem pochopil
> spravne, ze prikaz "synchronizuj se" doporucujete poslat normalne pres uart,
> ale netusim jak pote vygenerovat ten break ? Priznam se, ze ani nevim co si
> mam pod tim break predstavit, takze ani nedokazu posoudit, proc by to melo
> vest k vetsi presnosti.

Master:
1. Pres UART odeslete prikaz "synchronizuj se"
2. S prodlevou cca 1ms stahnete TX na definovanou dobu  (radu ms) do "0" - to je onen "break"

Slave:
1. Stanice po prijmu prikazu "synchronizuj se" prejdou do cekani na "0"
2. Po detekci "0" zjistuji, zda je "0" (break) trvale po definovanou dobu
3. Pokud je "break" platny, tak se na zmenu 0-1 synchronizuji
4. Pokud je "break" neplatny generuji po zmene 0->1 chybove hlaseni

A proc je to presnejsi a spolehlivejsi necham na Vasi uvaze :-))

S pozdravem
MK