[HWnews] Tlumivka k MC34063A

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Březen 26 11:54:37 CET 2004

On Fri, 26 Mar 2004, Jiri Drozd wrote:

>    Mam ale postavit druhy kousek pro kamarada a hledam kde sehnat vhodnou tl
> umivku. Podle vypoctu vychazi Lmin asi 50uH, co sem videl zapojeni s MC34063
> A tak meli L 100 nebo 200uH. Nabijeci proud je 600mA, Ipk je tedy asi 1,2A.
> Na jaky proud tedy musi byt tlumivka dimenzovana? Jake dalsi parametry tlumi

Na max proud - tedy Ipk

> vky jsou v tomhle pripade dulezite? Jeste me napada max. frekvence kterou ja
> dro tlumivky zvladne, mam Fmin 50kHz (Ct 330pf). Diaval sem se napr. do kata

Dulezita je indukcnost a max. proud. A nekdy se taky udava max proudove
zvlneni pri dane frekvenci.

> logu GESu a maji tam primo 3 tlumivky pro spinane zdroje
>
>    - 150uH / 2A / 155mOhm / oznaceni 56V32 20 00
>    - 150uH / 6A / 110mOhm / oznaceni 51V32 60 00
>    - 80uH / 10A / 49mOhm / oznaceni 51V32 A0 00
>
> vsechny sou ale zbytecne velke (ta 2A je zalita v plastu)...

Ta 2A by byla OK.

> potom treba typ 09P 100uH / Qmin 60 / test freq. 796kHz / S.R.F 4Mhz (min) /
> 0.25Ohm / 700mA, ale tech 700mA mi pripadne zase malo...

Muzete dat dve paralelne, ale indukcnost pak bude polovicni.

> V nabidce GM ted vidim treba SFT850D - Tlumivka TDK 125uH 2A (rozmery ani da
> lsi udaje nejsou). Kdyby se zde nachazel nekdo kdo ma se spinanym zdroji nej
> ake zkusenosti byl bych moc vdecen za radu - ono kupovat tlumivky po 50kc a
> zkouset se kterou to pujde asi nebude to prave.

Rekl bych ze ta GM vyhovi taky. Dulezite je aby to bylo takove magneticky
uzavrene provedeni - idealni je toroid. Nebrat tlumivky na tycce...