[HWnews] kviz ke kavicce

David BELOHRAD david.belohrad@cern.ch
Pátek Březen 26 09:26:57 CET 2004

Danhard wrote:

>Dotazy :
>
>- jak jsou napajeny monitory WCM ?

jsou napajeny z nezavislych zdroju (nejsou galvanicky spojene ani s
vlastnim monitorem, ani s mym zarizenim)

>- proc vzniknou smycky, kdyz je to oddeleno transformatory ?

na vstupni strane ano. na vystupni strane ne (zeleny kabel), existuje
potencialni riziko smycky pres kabel do jednotlivych napajecich zdroju z
hlavniho
zdroje pro zeleny kabel. Pokud nebudou signaly oddeleny, jsou vsechny
napajeci zdroje u DIFFBOXu spojene s napajecim zdrojem EO konvertoru.
Vzhledem k tomu ze jsou zdroje ve stejnem racku, je pravdepodobne ze by
k necemu doslo.

>- u tech trafo vazeb jsou pouzity diferencialni prijimace ?

ne, neni to mozne. Kazda nanosekunda se pocita :), tudiz pridavne OZ, i
kdyz ma treba pouhe 4ns je na zavadu. Sirka pasma WCM je 200MHz.

>- jak dlouhy je ten zeleny kabel na kterem se dela ten wire-or ?

zatim 30metru, bude dlouhy asi tak 300m.

>- ten optolink neni haklivy na zivotnost, kdyz tam odchazeji optrony ?

ano, prave proto nelze pouzit optocleny. ten opticky link je v tomto
pripade ospravedlnitelny,
protoze radiace primo u zdroje je mnohem mensi nez pri naslednem
urychlovani.

>- ta radiace je vsude ?

ano, lisi se intenzitou. v miste zdroje castic je ale mnohem mensi nez v
ostatnich castech masiny

>- co je to parametr  tprop u kabelu ?

propagation time. pouzivam flexwell, protoze ma 93%SoL (potom uz
existuje jenom 96% u Flexwelu tloustky 1"5/7 (nebo tak nejak),
a potom uz jenom laserovy link s Kerr Cells - prenos vzduchem)

>- kolik je indukovane ruseni v tech kabelech ?

nezname, potencialne velke protoze pristroje jsou umisteny u magnetu,
ktere jsou buzeny pulsnim proudem az nekolik stovek amper.

>- jaka je intenzita generovanych elmag. poli ?

nezname (pro me)

--------------------------------
Pozn: reseni je uz v podstate u konce. Na oddeleni pomalych digitalnich
(komunikacnich) signalu jsem pouzil ADUM1200 - magneticky
izolator (uvidime kolik vydrzi:). Na oddeleni toho kabelu je potom
pouzito jednoduche differencialni oddeleni a la Daniel Valuch :) Neni
to sice izolace v pravem slova smyslu (tj. galvanicka), ale pro tyto
ucely by mohla postacovat.

 David Belohrad, Div. PS/Beam Diagnostics
 C.E.R.N. Site de Meyrin, CH 1211 Geneva 23
 http://www.cern.ch
 David.Belohrad@cern.ch
 Tel +41.22.76.76318  Fax +41.22.76.78200
 GSM +41.79.73.50937