[HWnews] Ako navinut cievku k TDA1596

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Březen 23 18:40:56 CET 2004

Miroslav Kucharik napsal(a):

>Zdravim vsetkych,
>mam tu taky problem, poskladal som tuner s TDA 1596, ale neviem ako
>navinut cievku. V orginal scheme je pouzita TOKO 1057Z. Je to v
>zapojeni z AR1/99, TES25S. Ale toto uz nezozeniem. V katalogovom
>liste je uvedena hodnota Ql=19.
>Nevie nahodou niekto ako na to?

Neuvádíte schéma a to AR se mi nechce hledat. Jestli jde o cívku mezi
vývody 10 a 11 TDA1596, je to součást LC obvodu FM detektoru 10,7 MHz.
Kvalita (jakost) tohoto LC obvodu je určující pro charakteristiku
detektoru (demodulační strmost, linearita, šířka pásma) a může
ovlivňovat i funkci AFC; výhodou ovšem je, že Q je převážně dáno
tlumícím odporem, který je připojen paralelně k LC demodulátoru (v
datasheetu je to 3k3).

Z výše uvedeného plyne, že cívka za určitých předpokladů, znalostí a
dodržení postupu při oživování/nastavování není až tak úplně kritická.
Použijte v podstatě libovolnou cívku pro 10,7 MHz detektor v kombinaci s
vhodným kondenzátorem (buď z vraku FM přijímače, nebo si naviňte cokoliv
podle spousty existujících konstrukcí vyšlých v AR, nebo si indukčnost
spočtěte a použijte přitom nějakou sadu pro výrobu cívek -
kostra+jádra+kryt - co se prodávaly/prodávají snad v GME apod.). Snažte
se přitom dodržet poměr L/C (neboli zachovat ten C=100pF, pokud je
stejný jako v datasheetu), aby mohl tlumící odpor zůstat stejný. Stejně
to pak ve finále budete muset tak jako tak nastavit; ideální je na
rozmítači, ale v krajním případě stačí i měřák (lépe ručičkový),
kvalitní signál a ucho....

Jirka