[HWnews] Dotaz na krokovy motor

Vida Robert vidar@atlas.sk
Úterý Březen 23 17:09:31 CET 2004

Dobry den,

Ja na identifikaciu jednotlivych vinuti dvojfazoveho krokoveho motora
pouzivam nasledovnu metodu:

1. pomocou ohmetra najdem zaciatky a konce jedmotlivych vinuti

2. zmeriam indukcnost jedneho vinutia a postupne skratovavam ostatne
vinutia. (vzdy len jedno vinutie). Pri skratovani vinutia
prisluchajuceho faze, ktorej indukcnost meriam sa udaj na meraku
indukcnosti radovo znizi. (vinutia jednej fazy maju dobru vazbu). Tym
sa daju identifikovat vinutia jednej fazy.

3. Zaciatok a koniec vinutia sa da urcit tym sposobom, ze pri zapojeni
do serie za predpokladu ze sa spoji zaciatok jedneho vinutia s koncom
druheho vinutia danej fazy sa nameria 4 nasobna indukcnost pri
porovnani s indukcnostou jedneho vinutia.

--
S pozdravom,
 Vida Robert

23. marec 2004, 10:41:25, napsísali ste: