[HWnews] Obsluha grafickeho LCD

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Úterý Březen 23 12:21:45 CET 2004

Zdravim.

Kdyz jsem zkousel 8mi barevny LCD od Elatecu, dosel jsem nakonec do stavu,
ze jsem si napsal konvertor bitmap do dat vhodnych k naplneni do zdrojaku
sam (textovy soubor jako vystup). Slo o to, ze nepotrebuji zobrazovat cele
obrazky, ale samozrejme jakesi sprity, tedy "rozsvecovat a zhaset" ruzne
ukazatele funkce zarizeni + nejaka hejblatka a obrazky z toho na displeji
"lepit". Takze mam podprogramek pro PIC, ktery dostane jen souradnice na
displeji, kam ma takovy sprite nacpat a take kde se nachazi v pameti PIC.

Ten program pro PC mi pak generuje vse potrebne z bitmapy, takze do toho
napise kolik tech dat pro sprite je, jak je obrazek siroky + jeho data, ten
vystup chytnu jak vypadne z toho programu, prihodim do zdrojaku a pripisu k
tomu nejake navesti, vyjadrujici co je ten sprite zac (a samo poznamky,
abych priste vedel) - z dat je to jinak videt na prvni pohled dost spatne
:).

Jelikoz napriklad takove Delphi umi snadno otevrit obrazek a cist jeho
pixely, nemusi se clovek vubec zabyvat tim, jak jsou v tom formatu ta data
obrazku ulozena, proste si naberu pixelu kolik a ktere potrebuju, nasekam z
toho data a sup s tim do souboru. Napsane je to rychle a dela to uplne
presne co clovek potrebuje - jde o pracovni nastroj pro vlastni pouziti,
takze tam ani nejaky design programu roli nehraje, tedy netreba to moc
trapit.

--
Jiri Bezstarosti