Re: [HWnews] Sluchátka a SCART konektor

Jiri Beranek berosh@volny.cz
Pondělí Březen 22 22:52:37 CET 2004

Ja jsem delal dve verze. Jednu pro prababicku a to bylo reseny tak,
ze jsem do televize privrtal konektor s rozpojovacim kontaktem po zastrceni
konektoru od
sluchatek. Napojil to na vystup na reproduktor pres nejaky vhodny odpor. Po
zastrceni
konektoru sluchatek dojde k odpojeni interniho reproduktoru televize. Jestli
nechcete vrtat
do televize, lze to resit i vyvedenim kabelu z televize a pouzitim konektoru
na kabel.

Druha verze byla pro dedu pres SCART, ale to jsem resil aktivnim
zesilovacem.

Oboje chodilo v pohode. Vyhoda SCARTU je ze, po stisknuti MUTE na dalk.
ovladaci
je vystup do SCARTU stale aktivni a pro sluchatka lze nezavisle nastavit
hlasitost na
tom aktivnim zesilovaci.

S pozdravem Jiri Beranek

----- Original Message -----
From: "Pavel Kořenský" <pavel.korensky@dator3.cz>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, March 22, 2004 10:18 PM
Subject: [HWnews] Sluchátka a SCART konektor

Zdravím,

potřeboval bych vyřešit jeden problém.

Moje babička je poněkud špatně slyšící, takže když si pouští televizor,
není v polovině bytu slyšet vlastního slova. Ovšem ona osobně se
domnívá, že má sluch jako za mlada. :-)
Moji rodiče se rozhodli situaci řešit tím, že babičce trpělivě
vysvětlili, že sluch už není co býval a posléze se babička dala
přemluvit a naši jí k jejím 99 narozeninám zakoupili jako dárek
sluchátka.
Výrobce Thompson, impedance neuvedena, běžný typ opatřený někde v
DATARTu nebo tak nějak. Sluchátka obsahují na kabelu malou skřínku s
regulátorem hlasitosti.

Problém je, že rodiče jaksi nenapadlo ověřit, jestli televizor, ke
kterému jsou sluchátka určena, má sluchátkový výstup. Jako naschvál je
nemá. Jediné, co z TV vede je SCART konektor, na kterém (doufám) je také
audio out.
Netuší někdo, jakou impedanci mají bežně prodáváná sluchátka a jestli je
možné je připojit k tomu SCARTu nabastlenou konektorovou redukcí ?
Nerad bych vyráběl nějaký aktivní mezičlánek, protože jeho obsluhu
(nutnost zapojení do zásuvky, poté co byl odpojen při utírání prachu
atd.) nejspíš nepochopí nejen babička, ale ani moji rodiče.

Díky za info

Zdraví PavelK