[HWnews] PIC12F629 - 16bit citac

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Březen 22 19:03:47 CET 2004

Ovsem ANSEL ma pouze PIC12F675, PIC12F629 jim nedisponuje, takze nastavovat
jej u PIC12F629 netreba :).

PWRT a BODEN si zapinejte, mate tak vetsi jistotu, ze se ten PIC fakt
zresetuje - tedy ten BODEN v pripade, ze neprovozujete ten PIC pri napajeni
nekde blizko 2V, kde by ten BODEN mohl obcas zabrat i nechtene.

No a ted uz jste se trapil dlouho, tak Vam reknu, ze dokud si v OPTION
registru neprepnete vstup do citace/casovace pinem spolecnym s GPIO,2 na
oscilator, bude ten pin stale vstupem citace a to se to pak s nim LEDkou
fakt sviti blbe :). Narvete proste do OPTION_REG hodnotu b'10001000'.

Pak jako jednu z poslednich veci co udelate je to, ze si prepnete na BANK1
pred naplnenim PIE1, jenze ta banka je pak uz po zbytek programu prepnuta,
takze i v preruseni, no a to se to pak do GPIO fakt saha dost spatne, kdyz
je v BANK0. Ne ze by neslo prepinat sviceni LEDky TRISIO registrem, na ktery
sahate misto GPIO (jak je prepnuta banka), to jiste lze a pak simulujete
otevreny kolektor, ale to podle toho jak to mate napsane nevypada ze byste
chtel, ponevadz pak byste napsal spise #DEFINE	LED	TRISIO,2; abyste v
tom mel prehled. V kazdem pripade spinat LEDku prepinanim na vystup a zhaset
ji prepinanim na vstup lze, takze to pisu jen abyste mel priste prehled, co
opravdu delate. Pozor na to, BCF a BSF take pouzivaji banky, coz muzete
videt z toho, ze k urceni registru u tohoto PIC pouzivaji tyto instrukce jen
7b adresu, coz pres ty dve banky s rozsahem adres 256B jaksi nedosahne :).

Sorrac ze jsem mrkl az ted, casu fakt jak safranu.

--
Jiri Bezstarosti