[HWnews] Makra pro 18xxxx

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Březen 20 23:00:03 CET 2004

> No ja se pustil do 18F452, protoze potrebuji nekolik bufru pro seriove
> linky, takze vyuziji celou RAMku.

A to nejlepe udelate u ruznych bufferu prave za pomoci FSR, to se asi
shodneme :).

> Na to je pro mne stale lepsi klasika - x51

"Proti gustu zadnej disputat."
Pro mne je lepsi vzdy to, aby to pracovalo co nejlepe, vyvinulo se co
nejdrive a pritom se nepouzilo z HW hlediska nepatricne drahe a tim i hure
prodejne reseni. Vybrat vhodny MCU pro kazdou konkretni aplikaci a to po
vsech strankach, kdyz je dnes vyber MCU solidni, tomu je potreba venovat
pozornost vzdy znovu, pro kazdou aplikaci zvlast. Nekdy je i zdanlive horsi
MCU do konkretni aplikace vyhodnejsi, byt v jinych treba uz ztraci na jine
typy dech. Proto muzeme udelat porovnani ruznych MCU, dohodnout se co je u
ktereho lepsi, ktery je casteji vyhodnejsi a co je komu milejsi ci blizsi,
ale do konkretni aplikace to na miskach vah muze vypadat zase jinak :).

> Nejen pisi, ale i kresli. Bohuzel. Proc se napriklad dens delaji aplikace
> externi programovou pameti, kdyz je ji tolik za levny peniz uvnitr?
Bohuzel
> jak v amaterske tak profesionalni praxi.

Tohle bych negeneralizoval, nekdy se to muze hodit. Pokud mam uvest alespon
jeden priklad z nejmene souvisejicich ciste s technikou a ohledne te lace,
tak tedy:

Mate "kamion" 80C31 a 64kB EPROM, pricemz si muzete vybrat, zda to pouzit
jako "strelivo do praku", ci z toho neco vyrobit. Pokud jde o jeden ci malo
kusu, asi se s tim matlat nebudete, to da rozum, ale pro radove tisice ks to
uz muze byt neco jineho a kdyz to po vsech strankach pozadovanych od reseni
vyhovuje, proc by ne a cenove se to muze libit i zakaznikovi, pokud je to
tolik kusu, ze cena vyvoje aplikace je mene podstatna ci jde o primitivni, z
hlediska vyvoje lacinou, aplikaci, kde je cena samotneho HW nejvetsi
polozkou.

Je to ale fakt jen priklad vycucany z prstu (nevim ani, zda ten uplne z
nejlepsich).

--
Jiri Bezstarosti