[HWnews] Motor do promitacky

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Středa Březen 17 22:54:45 CET 2004

Dobry den,
chtel jsem pretocit stare rodinne 8mm filmy na video. K tomu ucelu jsem si za par supu koupil promitacku Meopta Meolux2, ktera je bajecna v tom, ze se da prepnout na oba existujici formaty filmu (Normal8 a Super8), ale ma nevyhodu v tom, ze je pohanena asynchronnim (jednofazovym) motorkem (MEZ Nachod A24NQ 199). Bohuzel se ukazalo, ze je to neprekonatelny problem, protoze kvuli synchronizaci s kamerou je treba regulovat otacky.
Nedokazal byste mi prosim nekdo poradit nejaky vhodny a levne sehnatelny uhlikovy motorek, ke kteremu by se dal snadno zbastlit triakovy regulatorek?
O regulaci toho asynchronu jsem se snazil ruznymi menici, ktere regulovaly velmi spatne (motor vic topil nez tocil) a nakonec jedine k cemu to vedlo byly odpalene MOSFETy.
Nahradni motorek by mel byt regulovatelny v rozmezi 2000 - 3000 ot/min, prikon puvodniho je cca 60W a rozmery max cca: delka 80mm, prumer 65, hridelka vycuhujici na obe strany delka cca 130mm, jeji prumer 5mm.

Vzhledem k tomu, ze jde pouze o pretoceni na video, vetsi hluk uhikoveho motorku neni na zavadu.

Diky za tipy

Jakub Serych