fotocesta

Petr Zbranek petr.zbranek
Středa Březen 17 14:52:48 CET 2004

Funkcia PIR cidiel je zalozena na oblej plastovej sosovke. Ta je brusena
na mnozstvo zon. Kazde prostredie ma svoju teplotu pozadia  a v klude sa
nic nedeje.
Ak nejaky predmet (nemusi byt vobec teply) prechadza medzi zonami,
sposobi to zmenu vyslednej teploty zo vsetkych zon, co sposobi aj zmenu
velkosti signalu na cidle. A prave tato zmena signalu sa kontroluje.
Dokonca som sa stretol s pripadom, ze cidlo bolo nastavene velmi
citlivo, a k veceru dochadzalo k poplachom. Potom prisli na to, ze ked
zapadalo slnko tak to robilo prave prechod osvetlenia z jednej zony do
druhej (ako sa to slnko po oblohe pohybovalo a svietilo cez okno do
miestnosti) a robilo to poplachy. Zaluzie na oknach pomohli. Ale to uz
bolo pred cca 10 rokmi na skole, odvtedy aj technika pokrocila dalej.

PK.