Vypocet a uprava ceny za odber elektriny

Jirí Krul jKrul
Středa Březen 17 14:52:47 CET 2004

U dodavatelu elektriny, tj. u takzvanych prirozenych monopolu (do baraku vam
vedou jen jedny draty ) se podle ekonomicke teorie postupuje takto :

Cena= nakupni cena od CEZ+naklady elektrorozvodnych zavodu + primereny zisk
elektrorozvodnych zavodu.

Vyslednou cenu nasledne schvali a povoli regulacni urad :-)).

Problem je v nakladech elektrorozvodnych zavodu, tam se toho schova.
Hlavni problem je v obecne neefektivnosti techto podniku a s tim souvisejici
vysoke naklady.
Dalsim radove mensim, ale o to horsim je nakupovani predrazenych veci od
spratelenych firem.
Rozkradani uvnitr podniku, nebo vy jste neslyseli o pracovnicich s
blombovacima klestem na elektromery, ktery vam za prislusny poplatek upravi
stav elektomeru. (osobne ma pocit, ze to rozvodaci maji povoleno jako
vedlejsak).
Pak GR nemuze jezdit v nicem horsim nez tom nejlepsim bouraku a rodine sidlo
take postavi spratlena firma , ktera cenu zahrne do nejakeho vykopu, ktery
pro rozvodne dela atd.. Konec koncu o nic nejde , vykop se zahazi, zakaznici
to zaplati a akcionari take dostanou sve :-)) ==> vsestrana spokojenost.

Uz je vam jasne jak se z 1.05 udela 3.4 co platite vy ?

Hi
J.K.