Nabijacka Nixx

Pavel Hudecek phudecek
Středa Březen 17 14:52:46 CET 2004

Naprosto nejjednodussi je samozrejme situace, kdy je nabijeni
provadeno nezavisle a chcete zapinat a vypinat kazdy clanek zvlast,
tehdy opravdu staci jen prepinat vyvody od hornich koncu clanku.

Chcete-li nabijet vsechny najednou a nabijeni ukoncit, pokud 1. clanek
vyhovi kriteriu pro ukonceni a budou tedy zapojeny seriove, bude to
trochu slozitejsi:
Pokud se jedna jen o par clanku, tak staci pouzit MCU s integrovanym
ADC a multiplexerem. Pokud ale napeti pri nabijeni v nejakem miste
baterie prekroci analogove napajeni MX a A/D (napr. pri seriovem
nabijeni vice nez 2 clanku a 5 V). V takovem pripade pouzijete 2 externi
MX s vetsim napajecim napetim, kterymi budete z clanku nabijet
kondenzator a jeho napeti potom s pomoci 2 analogovych spinacu
pripojite k ADC.
Dalsi moznost je jednotlive vyvody clanku pripojit pres odporove
delice, aby napeti bylo v unosnych hranicich a toto teprve MXovat.
V takovem pripade ale u vetsiho poctu clanku ponekud snizite
pocet bitu, ktere vam na 1 clanek (zejmena ty horni) pripadaji.

Rozhodne bych ale kazde reseni problemu zacal tim, ze bych si po sobe
precetl, co vlastne chci do konfery poslat a opravil chyby...

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "Michal Lukac" <michal_lukac@kkcs.utc.sk>