bezdratovy prenos dat

Tomas Hamouz thamouz
Středa Březen 17 14:52:45 CET 2004

> A k tomu musim znat prevod na logaritmy.
> A vztahy existuji dva, protoze si to vynutila definice vykonu.
>
> dB=20log(I/I0) = 20log(U/U0) = 10log(P/P0)
>
> Takze kdyz se zmylim, tak bud dostanu zesilovac s dvojnasbkem zisku,
> ktery nejspis nasledujici blok zahlti a nebo s polovinou,
> coz je zase moc malo.

Tady asi bude zakopany pes vsech problemu s decibely.
Existuje jediny vztah, a to je

dB= 10log(P2/P1)     pro relativni urovne (definice)

pripadne dBm = 10log(P/P0)    kde P0 = 1mW  pro absolutni urovne.

Pokud merim uroven signalu pomoci napeti (obvykla metoda), pak plati
dB= 20log(U/U0)
pouze za predpokladu stejne impedance na vstupu i vystupu. Jinak namerim hausnumera
nebo se to musi prepocitat. Pak se mi nemuze stat ze mam dvojnasobny nebo polovicni zisk.

Signal 1V na impedanci 1k =  100mV na 10R = 0 dBm.
Telefonaci si urcite pamatujou ze 0dBm = 775mV/600R

Tomas