HW klic

Jan Skalický skalda.hw-news
Středa Březen 17 14:52:44 CET 2004

Zdravim,

potreboval bych poradit jakym zpusobem spocitat energii
proslou vybojkou.

Mam zde vybojku s udajem max energie na jeden zablesk 250Ws.
Jde mi o to jak to prepocitat na energii v Joulech ulozenou
v konkretnim kondenzatoru.

Jestli se nepletu tak v kondenzatoru ma W=1/2*C*U^2 coz je v
Joulech. Nevim, ale nejsem si jisty zda udaj Ws neni v
podstate take J (kdyz pokratim sekundy ve vztahu (J/s)*s tak
by to tak melo byt).

Dalsi vec mi neni jasna, pokud tedy energii zablesku udavam
v J neni nikde receno za jaky cas tu energii muzu uvolnit.
Jak se mi zda tak te vybojce to, ale asi jedno nebude jestli
ta energie projde za 1s nebo za 1ms. Jakym zpusobem se to
vubec resi. Jak jsem se dival ruzne do zapojeni stroboskopu
a jednoduchych blesku tak se to nijak neresi - proste je tam
pripojen natvrdo kondenzator k vybojce. Nevim jestli se
hresi na to, ze ESR ten proud omezi nebo jak.

Jelikoz mne p.Dolezal navnadil svym flashmetrem, chtel bych
zrealizovat nejake pekne zableskove svetlo s nastavitelnou
dobou zablesku.

RadekCX
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.