Znovu fotocesta, co je spatne?

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:52:37 CET 2004

At 08:27 7.3.2003 +0100, Aigor wrote:

>Kresba se zda perfektne konstrastni, jsou videt i vlasove cary kolem,
>ktere jsem mel spise jako testovaci. Bud musim pridat na expozici, nebo
>jsem zbabral redeni vyvojky. Jsem z toho mirne zmatenej :-(

No problemu muze byt nekolik: Bud jsi to moc ususil (ja to pecu v normalni
troube cca 20min @ 60stupnu). Nebo je to malo osviceny (ja svitim horskym
slunickem z cca. 30cm asi 3 min.ale obcas na to zapomenu a kdyz je dobra
predloha tak 10min zadny problem) Nebo je slaba vyvojka - udelej ji slabsi a
kdyz se tak po 30s nezacne objevovat kresba tak pridavej hydroxid,ale
opatrne a hlavne mimo desku,nekde ke kraji misky (radsi pouzij vetsi a vice
vyvojky,lepe se to kontroluje) Otirani kouskem vaty na spejli a michani dost
pomaha,jinaxe spatne odhaduje kdy to je akorat vyvolane. Bohuzel u tehle
emulze se to musi hlidat,i kdyz je vsechno spravne tak kdyz to nechas ve
vyvojce dlouho,sleze to. Na vetsi serie pouzivame jine
emulze,negativni,dvouslozkove,vyvolavaji se v uhlicitanu sodnem a ty tyhle
nectnosti nemaji. Proste je tam na nejakou dobu namocim a pak oplachnu a
vysledek je vzdy 100%. Ale zase na to uz je potreba trochu lepsi vybaveni a
ta emulze neni nejlevnejsi,takze pro bastlire to neni :-(
Asi vsichni jsme ze zacatku bojovali,takze se toho neboj,prvni pokusy se
nepovedou,ale casem si udelas vlastni vyzkouseny postup a vysledky budou OK.
S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv