Vykonny procesor odolny proti ruseni

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:52:34 CET 2004

Jan Matous wrote:
> Nase firma Ignitech s.r.o. vyrabi zapalovaci a vstrikovaci jednotky pro
> motocykly. Pro jednodussi verze pouzivame procesory Atmel AVR a pro
> slozitejsi procesory Cygnal C8051F015. Ja se zabyvam programovanim procesoru
> a kolegove elektronikou a aplikaci na motocyklech. Programuji mikroprocesory
> v jazyce C. Pro procesory Atmel AVR mam prekladac IAR do 8 kbyte a pro
> Cygnal Keil.

Velmi hezky uvod.

> Zapalovani je zdrojem ruseni. Zkouskami jsme zjistily, ze procesory Cygnal
> maji nizsi odolnost proti ruseni nez procesory Atmel. Dosavadni pokusy
> zvysit odolnost proti ruseni u procesoru Cygnal C8051F015 nebyly uspesne.
> Hledame proto jiny procesor.

Ale tady bych byl opatrnejsi. Jakym zpusobem byla testovana ta odolnost
proti ruseni samotnych CPU (a jakemu ruseni)? Netvrdim ze nemas pravdu,
jen se chci ujistit, ze 'vis o cem pises' (bez urazky).

Pojem 'ruseni' je znacne obecny a vliv samotneho procesoru na odolnost
celeho zarizeni proti nemu byva zpravidla mnohem mensi, nez vliv vsech
prvku, ktere jej obklopuji.
To 'ruseni' se totiz k procesoru musi nejprve nejak dostat a o to se
prave postaraji ty prvky kolem nej.

Porovnavat navzajem ruzne procesory na odolnost proti EMI je v podstate
mozne jen primou zamenou CPU v danem zarizeni tak, aby vse ostatni
zustalo naprosto shodne (a to do takovych detailu jako je napr. poloha
vsech vodicu).

Proto si myslim, ze tvuj problem mozna neni v MCU od Cygnalu (i kdyz
jen hadam a nemuzu to vyloucit), ale spise bych se znova zameril na
elektroniku kolem nej.

Pokud jde o vyber MCU pro danou aplikaci, nedokazu si predstavit, o co
vsechno by se musel ten AVR starat, aby nedokazal uridit zapalovani
motocyklu? Mozna by tady pomohla optimalizace kodu (ci primo Assembler)
nebo vykonejsi MCU z dane rady?

--
Regards
           Petr Krc