OT:rada

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:55:42 CET 2004

Je to sice OT, ale jiz jsem tu povidal vetsi silenosti :)
Zhruba 10^2 az 10^3 cm. Kyslik merit, je-li mi znamo, nelze, protoze izotopu
17 je asi 0,04%. Posuny prvku (nejbeznejsi H,C, mene jiz F, P, Na ...) jsou
zavisle na typu chemicke vazby, proto je dnes NMR nejpropracovanejsi metoda
strukturni analyzy vedle X-Ray difrakce. Bezne NMR jsou dnes 300 - 500 MHz
stroje se vsim co k tomu patri, tozn. kapalne helium atd. Starsi stroje meli
tak 1 - 3 T u novych by se chtelo zeptat na VSCHT nebo PrFUK, kde jsou 300 a
vyssi.
O tematice vysla v CR droboucka monografie od Spasova - Kamenova (na presny
nazev si nevzpominam).

Hezky den, Simon Cihelnik