Zapojeni RAM 62256 k Atmelu 89c51

Jan Rehak Jan.Rehak
Středa Březen 17 14:55:24 CET 2004

Zdravim,

Monday, January 6, 2003, 3:58:10 PM, napsal:

jbc> Nejste sam, kdo tyhle veci dela :).

jbc> No a kdyz tohle udelate u FLASH pameti napr.
jbc> Am29F040B a chcete do ni i zapisovat, musite
jbc> pak upravit i sekvence k programovani, ale to
jbc> uz jsme zase trochu jinde.

Opravte mne, jestli se mylim, U EPROM a RAM je to vcelku jedno,
maximalne bude ten svad trosku vic svitit EMC, ale to je stejne
zanedbatelne proti ALE atd..
Ale pokud tohle udelate na vetsi FLASH, dostavate se do problemu,
protoze nektere FLASHky maji urcitou velikost bloku, ktery zapisuji
najednou - treba 512 bytes. A mam takovy pocit, ze nastane prima
cirkus, kdyz prhodite napr. A8 a A12 a podobne...
Soudim, ze do spodnich A0-A8 (pro blok 512 bytes) pak nelze
zasahovat...

Nebo jste to nekdo nekdy resil ???

Hezky Den
                                               Jan Rehak
--
HW server
 Rumunska 26/122  - Praha 2 - 120 00

jbc> -----Original Message-----
jbc> From: POL??EK Petr [mailto:petr.polacek@hus.br.ds.mfcr.cz]
jbc> Sent: Monday, January 06, 2003 3:37 PM
jbc> To: hw-news@list.gin.cz
jbc> Subject: Zapojeni RAM 62256 k Atmelu 89c51

jbc> Zdravim,

jbc> M?m takov?, mo?na trochu za??te?nick? dotaz. Pot?ebuji k 89C51 p?ipojit 32
jbc> KB RAM. Konkr?tn? ?ip 62256. P?ipojuji to snad klasicky - br?na 0 jde jednak
jbc> p??mo na datov? piny RAMky a je?t? p?es 74573 na adresn? piny A0 a? A7.
jbc> Br?na 2 jde na adresn? piny A8 a? A14. Je to v podstat? podle n?kolika v
jbc> principu stejn?ch sch?mat, kter? jsem na?el na webu. Ale jeliko? jsem omezen
jbc> t?m, ?e plo???k mus? b?t jednostrann?, napadlo mne ?e?en?, kdy adresn? piny
jbc> procesoru nevedou na ty sam? na RAMce. Je sice dodr?eno, ?e br?na 0 vede na
jbc> spodn?ch 8 adresn?ch pin? pam?ti, jednotliv? vodi?e jsou ale vz?jemn?
jbc> poprohazovan?. Nap?:
jbc> A0 procesoru vede na A7 RAM, A1 procesoru vede na A6 RAM, atd, atd.
jbc> Obdobn? je poprohazovan?ch horn?ch 7 pin? adresy procesoru s piny A8 a? A14
jbc> RAM a i datov? piny RAM a br?ny P0 procesoru jsou proh?zen?. Nap?. D0
jbc> procesoru nevede na D0 RAM, ale na D7.

jbc> Cht?l bych se zeptat, jestli toto poprohazov?n? vodi?? m??e v n??em vadit.
jbc> Osobn? si mysl?m, ?e snad ne, ale ?pln? jist si nejsem. Je n?jak? d?vod,
jbc> pro? by to mohlo nefungovat?

jbc> S pozdravem
jbc> Petr