Vyhlaska 50 znovu

Ing. Petr Procházka pprochaz
Středa Březen 17 14:55:16 CET 2004

> Kdyz jsem vypadl ze skoly, zacal jsem se zajimat o 50ku (taky par.
5-6)
>a bylo mi receno, ze skola praxe neni. Nicmene, nikdo mi to nechtel
rict
>s urcitosti, az skolitel prohlasil, ze mi sestku neda :-)) Takze jsem
>absolvoval 5ku a po roce 6ku.

Pro doplneni prikladam vytah z vyhlasky 50/78Sb o nejkratsi pozadovane
delce praxe pro cinnosti na zarizenich do 1000V:

paragraf 6 /vyuceni v oboru, SO, USO, VS: 1 rok
par. 7 /vyuceni: 2 roky
par. 7 /SO, USO, VS: 1 rok
par. 8 /vyuceni, SO: 6 roku
par. 8 /USO: 4 roky
par. 8 /VS: 2 roky

A navic: Pro ziskani zivnostenskeho opravneni pro podnikani v
elektrotechnickem oboru je zpravidla vyzadovan par. 8 pro rizeni
cinnosti provadene dodavatelskym zpusobem, coz znamena, ze krome
znalosti zakladnich elektrotech. norem je treba znat jeste predpisy a
vyhlasky pro cinnosti provadene dodavatelskym zpusobem.

To vse v praxi znamena, ze mlady clovek po skole nema sanci zacit
podnikat ve vyrobe nebo oprave cehokoliv z elektrotechniky, i kdyz by
mel znalosti a dovednosti sebelepsi :-(

Petr Prochazka
pprochaz@zklas.cz