OT: mag. uprava vody

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:55:12 CET 2004

Evzen Horna wrote:
> Mam problem se zanasenim vymeniku v plynovem kotli.
> Pred asi tak pul rokem jsem nechal vymenik chemicky vycistit
> a kdyz si na to vzpomenu, jezi se mi vlasy na hlave (potopa, kyselina vsude
> mozne, nasledna koroze temer noveho kotle atd.). Nyni uz je vymenik asi opet
> zaneseny a dochazi k lokalnimu varu otopne vody. Napadlo me, jetli by se to
> nedalo resit trvalym zmekcovanim vody v otopnem okruhu magnetickymi
> zmekcovaci. Muze mi nekdo rici, jak musi byt orientovano mag. pole, aby
> dochazelo ke zmenam tvrdosti vody?

Nad tim se prou fyzikove a sarlatani jiz desitky let. Tedy ani ne tak
nad orientaci EM pole, jako spise nad zakladni otazkou funkcnosti
tohoto principu.

Ruzne nazory a informace z teto oblasti lze nalezt treba zde:
http://195.47.44.250:7682/WaterStone/MAGNET.PDF

http://www.szu.cz/chzp/voda/pdf/magnet.pdf
(ac je nazev souboru shodny s predeslym, jedna se o zcela odlisny dokument)

http://www.skepdic.com/refuge/insetfuel.html

Zamerne neuvadim odkaz na zadneho distributora podobnych pristroju
(a je jich opravdu hodne), nebot cilem prodejce je zisk, zatimco mym
cilem byl pokus o ziskani nezavislych informaci k dane problematice.

Mate-li nejake (pokud mozno nezavisle overene) informace k teto
problematice, dejte mi o tom vedet.

Evzen Horna wrote:
> Mam jeste problem se ztratou vody. Obcas jsem musel vodu doplnit.
> Nevim, kde se ztraci, nic jsem nenasel.

Dochazi-li k lokalnimu varu vody v systemu, pak muze voda unikat
take ve forme pary nejblizsim automatickym odzvdusnovacim ventilem.

--
Regards
           Petr Krc