Ohrivaci pytlicek

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 14:55:03 CET 2004

>Ja jsem tedy nakonec zvolil PIC - jsem profesionalni
>programator a to rozhodovalo pri
>volbe. Mam rad vyzvu a ta omezena instrukcni sada me lakala.
>Navic si prd pamatuju a tak i
>to byla pro mne vyhoda.
>Vim, ze vice inklinujete k 51, ale pro mne byl velkou pomoci
>SW a programator-vyvojovy kit
>z www.gemtree.cz. Umi zakladni typy PIC, ale hlavne je to
>editor (ten tedy neni nic moc),
>kompilator a hlavne online (je soucasti primo toho okna ve

Pridam take svuj postreh. Vzdycky jsem si hral jen s 51kama. Spise na urovni ruznych hracek a malych projektiku, ze zajmu a abych byl takrikajic IN, protoze u nas na skole kazdorocne vedu nekolik dlouhodobych maturitnich praci, ktere jsou z tehle oblasti.
Porad kolem sebe slysim PIC, PIC, PIC... a tak jsem se nekolikrat pokousel proniknout, ale vzdy pro me byly dokumenty Microchipu, ktere podle me neoplyvaji prilis vysokou prehlednosti, natolik velkou barierou, ze jsem nikdy neprorazil.
Stalo se tak az o techto Vanocich, kdy jsem nasel krasny programator, ktery je tak jednoduchy, ze ackoliv jsem mel chripajznu a nemohl jsem vyrazit pro soucastky, postavil jsem to ze supliku. Beha bez zdroje (napajeni ze serioveho portu) a dokonce spolehlive programuje i pod Win 2k!
http://www.jdm.homepage.dk/newpic.htm a soft na paleni http://www.ic-prog.com/.

Ovsem hlavni bod, ktery me dostal, je nadherna sada primitivnich a hlavne krasne zpracovanych prikladku, ktere okamzite snizily velikost pomyslne bariery na 0. http://www.piclist.com/techref/piclist/cheapic/index.htm
Zatim jsem sice nic vic, nez par pokusu ala posledni odkaz nenapsal, ale bariera je ta tam, vpodstate umim programy 16F84ky alespon spolehlive cist a myslim, ze budu schopen vest i studenty, kteri si pro realizaci sve prace vyberou PICa a ne 51ku.

			Pekny den

				Jakub Serych