SuSE 8.0 cz

Roman romanqo
Středa Březen 17 14:54:53 CET 2004

(OK, preposilam znovu,
Byly problem v poste, snad uz je to vyreseno, i kdyz uz je to trochu OT)

Diky za docela vycerpavajici odpoved :-)

> Pokud se Vam 51 libi, radeji investujte 2 vecery a udelejte
> programator (myslim 2 vecery i s deskou podle nejakeho
> navrhu na webu). AT89C51, AT89C52 a AT89C2051 jsou

Do toho se mi prave nechce z nekolika duvodu :-(
- vsechny programatory co jsem videl vyzaduji jiny naprogramovany MCU,
  tj. shanet nekoho nekde na naprogramovani (GME ?)
- nevim jestli to nezvrtam...
- na zkouseni/testovani prilis pomale, kombinace s HW simulatorem zase
  o to vice komplikovane
- koupit hotove prog. vyjde draho

> dnes lacine a ledaskam bohate staci. MCU jsou o elektronice
> a tak verim, ze pokud se jim chcete venovat ci je jen bezne

Sebekriticky si myslim, ze "venovat se" MCU moc nehodlam, spis jen chci
vyuzit svoje dosavadni znalosti a obcas si neco ubastlit, moje hlavni
zajmy jsou nekde jinde

> programatoru (at uz jakehokoli). Pokud budete v budoucnu
> potrebovat slusny vykon, ani tam nejste s 51 ztracen, protoze
> se delaji ruzne i dost rychle klony s ruznymi vymozenostmi.

Ano verim, ale znovu bych stal nad problemem, jestli "tohle" zvladne
muj programator, ev. drobne nekompatibility. I kdyz na spec. ucely
zrejme
vynikajici MCU.

> A toho vseho se chcete vzdat, navic kdyz je ovladate jen proto,
> abyste se musel ucit dele, nez stavet programator a jeste nejaky
> ten patek pote stale hledal v PDF ?

Mno, ovladat je je v mem pripade dost nadnesene.., ale neco si jeste
pamatuju :-).
PIC se mi taky libi, ale jeho koncepce mi prijde od x51 natolik odlisna,
ze se mi do toho nechce poustet, tim spise ze neznam nikoho s kym bych
se prokousal uplnymi zacatky. Proto jsem zacal vetrit v oblasti posledni
dobou vychvalovanych AVR...

> Mohu rici, ze mam velice rad PIC. Neni to MCU pro kazdeho,
> spise takova zradna "mrcha", do ktere kdyz se jednou zamilujete
> a zkrotite ji, rad sve mysleni casem preklopite :). Ale i tak obcas

Ano, to je jako se vsim ostatnim...:-)

> Byt Vami, vratim se nejprve do 51, protoze tam uz umite
> a neni to k zahozeni je umet i kdyby to casem pro Vas mel
> byt jen az druhy ci nekolikaty typ. To se Vam jiste neztrati.

Hmm, tak nejak bych to taky videl. Predpokladal jsem, ze AVR je na 98%
stejne jako x51. Pokud ne, tak by pro me bylo reseni klasicky x51,
programovatelny pres ISP ? Ale to jsem ve stejne situaci jako u prvni
otazky, katalogy jsou jich plne, ale netusim co se u nas da realne
(a stabilne) koupit.

> V kazdem pripade zacnete ted hned ! Kdyz budete zacinat tak jako
> jeden muj znamy 2 roky v kuse, vysledek nebude zadny a stanete
> se vecnym zacatecnikem - hruzna to predstava :).

To uz jsem..:-(

Od doby kdy jsem na skole delal s jednocipy jsem je nevidel 5let a
protoze
se nijak elektronice aktivne nevenuju, moc me to nevadilo. Ted jsem ale
narazil
uz ponekolikate na problem, ktery by se dal velmi elegantne zvladnout
prave
jednocipem a predstava, ze misto priserne desky s XY svaby tam "placnu"
jeden
naprogramovany MCU je natolik lakava, ze me to dokopalo az ke zjistovani
situace,
jak to ted kolem me vypada s x51.
Myslim si, ze jakmile vyrobim co potrebuju, programator zase skonci na
nejaky ten
rok v supliku, proto se nechci poustet do niceho vetsiho. I cenu MCU
prekousnu,
pokud koupim akorat 1 + 1 na pokusy.

Jen tak pro zajimavost, chci si vyrobit panel do PC, par alfanumerickych
LED displeju,
monitorovani 7 ventilatoru, teploty, kontrola chodu cerpadla, a nejake
ty efekty kolem..
Prozatim jsem ve fazi sbirani informaci a testovani na kontaktnim poli..
(urcite se jeste s pribuznymi problemy na konfere ozvu)

Aigor