OT - test cestiny v kodovani ISO8859-2

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:54:51 CET 2004

Od: "zaloha" <zaloha@volny.cz>
> Ano - ten ale podle me byl odeslan ve Windows CP1250 (znama to nemoc :-) ) -
> mne stacilo prepnout do tohoto kodovani a vse bylo v poradku...

To ovsem stacilo pouze u puvodni zpravy. Jakmile prosly citace pres
nekoho, kdo to prekodoval do 8859-1, uz nic nepomuze...

Zde byla chyba hlavne u odesilatele, ze si nevsiml, ze text zpravy
ma jine kodovani, nez jim nastavena hlavicka mailu. Ale i kdyby
to odeslal spravne, po prvni citaci u nekoho, kdo ma 8859-1
a zaroven zaple automaticke prekodovani by to dopadlo
uplne stejne.

Jinak prenos textu s diakritikou mezi ruznymi programy s ruznym
kodovanim je ve Windows docela velka ducharina, nebot se to vetsinou
neprekoduje, ale nahledove okno, ve kterem se to edituje obvykle
ukazuje, ze je vsechno v poradku... teprve po ulozeni/odeslani
zjistite, ze je neco spatne...

Tzn nejdulezitejsi je, aby kodovani textu uvnitr mailu bylo
konzistentni s kodovanim uvedenym v jeho hlavicce.

Zde asi nezbyva, nez uzivatelum Win9x/ME doporucit, aby pred
vlozenim do mailu text prekodovali nejakym programem.

Druha moznost je, aby kodovani mailu nastavili na 1250, jenzto
se v techto Windows pouziva vetsina programu. Az to nekomu
prijde a on to prekoduje pri citovani do 8859-2, bude vsechno
dal fungovat. Pokud se ovsem bude jednat o odpoved na cizi
mail, musi to udetat tak, ze vytvori novou zpravu s 1250
a do ni vlozi citaty z odpovedi a text s diakritikou v opacnem
pripade totiz zmena nastaveni hlavicky vyvola prekodovani,
takze se pred odeslanim provede prekodovani, jako kdyby
text byl 8859-2 a vysledek 1250, cimz se to zase znici...
Hruza...

Jeste tyhle ze starosti uz nemam (nebo spis ne tak casto):
V NT/2k/XP/.NET programy mezi sebou komunikuji v UNICODE
a kazdemu se to prekoduje do toho jeho. I kdyz nekdy se to taky
nepovede... Maily do kterych kopiruji text s diakritikou z jinych
programu si radeji nejprve posilam sam sobe, abych vedel,
co z toho vzniklo. - Toto rozhodne doporucuji kazdemu.

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz