ADMIN: OT format mailu

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:54:50 CET 2004

On Thu, 16 Jan 2003, Pavel Hudecek wrote:

> Americani patrne neprispivaji do ceske konference...
> Jinak obecne to funguje tak, ze pokud se jedna
> o text ASCII (s b7=0), tak je uplne jedno, jake kodovani
> zvolite, druh kodovani se projevi jen kdyz se v textu vyskytuji
> znaky s b7=1 (vyjimku tvori UTF-7, ktere je ponekud uchylne).

Kdyz ale zvolite kodovani ktere prijemce nezna, muze mit potiz s
prectenim i kdyz vlastne zadny problem nema. Proste to muze pohoret
jen na te kontrole oznaceni znakove sady.

> Existuje pouze jediny duvod, proc by cech mel menit kodovani
> a to sice pokud chce pouzivat i "diakritiku" zapadnich jazyku
> (napr. takoveto divne nemecke pismenko pripominajici betu),
> ale v tom pripade udela urcite lepe, kdyz si nastavi UTF-8
> a uz dal nic resit nemusi.

To se da obratit - neexistuje duvod proc by se mel dopis obsahujici
pouze znaky sadu 8859-1 oznacovat jako 8859-2 .

> Jinak receno, s Vasim pristupem musite vzdy pred odeslanim
> odpovedi zkontrolovat, zda se nahodou nekde v citacich
> celeho threadu nenachazi nejaka diakritika, coz je samozrejme
> zbytecne.

Ne tak docela viz predchozi dopis. Abych to nejak uzavrel - je mi jedno
jestli si nekdo oznaci dopis bez diakritiky jako 8859-2. Treba jen z toho
duvodu ze ma postovniho klienta ktery umi bud-anebo. Ale nutit jine
aby to delali taky a prohlasovat to za standard je hloupost.

Spravny stav je takovy, aby byl dopis oznacen spravne sadou v ktere je
napsan. Dalsi vec je pouzite kodovani v dopise s diakritikou - pak
nastupuje preference 8859-2 pred ostatnimi kodovanimi cestiny. Bohuzel
jsme v ponekud schizofrenni situaci ze mame tusim pet znakovych sad
pro diakritiku a v nejpouzivanejsich OS zrovna neni ta iso jako default...