Nepotrebuje nekdo LCD 20 x 2

Petr Podrazský petr-p
Středa Březen 17 14:54:41 CET 2004

On Sun, Jan 19, 2003 at 12:50:44PM +0100, Pavel Hudecek wrote:
> Od: "Ing. Vlastimil Posp?chal" <vpospichal@tiscali.cz>

> Tady prave jde o to, aby kodovani nebylo podle obsahu, ale podle ciloveho
> uctu, nebo cilove adresy. Kdyz na tento mail totiz nekdo odpovi ?esky
> a nebude mit zaple automaticke prekodovani, z ?e?tiny se stane ?e?tina...

To jde tak?, p?ed chv?l? jsem to vyzkou?el a perfektn? to funguje.
Sta?? jen do ~/.muttrc zadat tato 2 pravidla:

 send-hook '~t .' 'set send_charset="us-ascii:iso-8859-2:utf8"'
 send-hook '~t hw-news@list.gin.cz' 'set send_charset="utf8"'

a m?m jistotu, ?e do t?to konve mi to odejde v?dy v UTF-8. Za norm?ln?ch
okolnost? se mi iso-8859-2 aktivuje nejpozd?ji znakem "?" v m?m podpisu.

> V hlavicce je us-ascii, MSOE to ovsem jak se zda, chape jako 8859-1.

V?ak tam tak? pat?? us-ascii, tedy bez jak?koli diakritiky. iso-8859-1
u? obsahuje akcenty ur?en? pro z?padn? Evropu.

> Mimochodem zaroven tam mate zobrazovaci jmeno a to je kodovano
> pro zmenu jako 8859-2.

To tak? souhlac?. Pokud bych nahradil "?" za "i", nepou?ilo by se ??dn?
k?dov?n?.

> Hm.. takze pokud neni mailovy klient (viz 1), zbyva uz jen jedno reseni,
> ovsem ve stylu "narovnak na vohejbak":
>
> Pro prispivani do ceskych i zahranicnich konferenci pouzivat
> automaticke prekodovani, jako to mate ted Vy, ale do prispevku
> pro ceske konference navic vzdy pridavat alspon 1 ?esk? pismenko,
> nejlepe ?, nebo ?. Mohlo by byt napriklad v podpisu, pokud ovsem
> klient podporuje vice podpisu.

To by v ~/.muttrc mohlo vypadat t?eba takto:

 send-hook '~t .' 'set send_charset="us-ascii:utf8"'
 send-hook '~t \.cz$|~t \.sk$' 'set send_charset="iso-8859-2:utf8"'

Podle podpis? v mailu by to mohlo fungovat t?eba v jin?ch klientech.

> Mimochodem me ted dostala hlaska z MSDN:
> MFC supports the Unicode standard for encoding wide characters
> on Windows NT, Windows 2000, and Windows XP platforms.
> Unicode applications cannot run on Windows 98 platforms.
>
> Windows 9x/ME by se asi melo nejakou mezinarodni umluvou zakazat
> pod trestem smrti:-)))
> Pavel Hudecek

:-)))

Win9x/ME u? tak? na smeti?t? pat??. Pouze fakt, ?e nejsou tak nenasytn?
na syst?mov? prost?edky, jako ?ada WinNT/2k/XP (nejnov?j?? Linuxov?
distribuce tak?) je st?le dr?? v praxi. Jinak Java jede uvnit? tak?
v Unicode a p?ek?dov?v? na rozhran? v?dy podle prost?ed?. Tak si alespo?
dr?? kompatibilitu.

Kit
--
Ing. Vlastimil Posp?chal