Pocitacem rizeny zdroj

Marek Pavlu marekpavlu
Středa Březen 17 14:54:27 CET 2004

Jenze dotaz byl na zdroj rizeny z PC.
Takze nastaveni neni problem udelat jak posuvnikem, hodnotou nebo Up/Down.
Ale ja osobne nefandim zdroji, ktery pridava vlastni ruseni zbytecne.
Kdyby to byla spinana regulace, tak to beru, ale poustet tam PWM,
pak to zase filtrovat to se mi nelibi.
Nejlepsi je dle meho nazoru D/A, ktere  bude pracovat do vstupu OZ,
z OZ na koncove tranzistory a zpetna vazba z nich na OZ.
PWM bych toleroval je v pripade spinaneho zdroje, ale stejne nemate jistotu
v presnosti nastaveni vystupniho napeti. Pokud jej znovu nemerite.
Klasicke D/A s referenci je nepopiratelna jistota vystupniho napeti.
U PWM bych musel merit vystupni napeti a korigovat PWM.
Navic neni problem sehnat D/A dvojite, takze muzete nastavovat dva kanaly
nebo vytvaret napeti pro komparator proudu.

Marek Pavlu

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On Behalf Of VA Elektronik - Andel Vladimir ing.
Sent: Wednesday, January 22, 2003 9:02 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Pocitacem rizeny zdroj

To nekdo chce vazne delat zdroj rizeny procesorem? Ja jsem ted podobne
zdroje delal pro testovani baterek a uvazoval jsem jestli si jeden sestavit
pro sebe. Po pravde receno, nenasel jsem duvod. Ale je fakt, ze ty zdroje
mely pro normalni pouziti dost nevyhodny rozsah (15 A pri 2V nebo 6 A pri
8V, ctyrsvorkove pripojeni zateze). Nastavovat napeti a proud tlacitky
UP/DOWN je sice presne, ale dost nepohodlne. Pokud tam dam potenciometry,
ten procesor je tam vlastne na nic a uz nemam moznost hlidat ani vykonove
omezeni. Nekde jsem dokonce videl konstrukci, ze procesor primo reguloval
sirku impulzu. Asi to nejak fungovalo, ale myslim ze klasicky PWM regulator
to stiha lepe a urcite je jednodussi.
Andel