Zaklady hudby

Jan Skalický skalda.hw-news
Středa Březen 17 14:54:23 CET 2004

tempo je zcela spojite menitelne...jeho hodnota urcuje rychlostni charakter
hudby a mnou psana hodnota okolo 104 je nejcasteji pouzivana (stredni
rychlost). tozn. nejsou zadne pevne definovane hodnoty...zaroven plati, ze
jeho statisticke hranice jsou nekde okolo 50 a 250, ale teoreticky nema
zadne.
Rozsahy tempa maji sva jmena (ITA), pomoci nichz si lze utvorit predstavu o
vysledne rychlosti hudby:

od    nazev
-----------
40 - grave
48 - largo
54 - lento
59 - ad?gio
63 - larguetto
72 - andante
80 - Andantino
84 - sustenuto
88 - maestoso
92 - moderato
108 - allegretto
120 - pi? mosso animato
132 - allegro
152 - allegro vivace
160 - vivace
184 - presto

pro vase ucely doporucuji pocatecni tempo okolo zminenych 104