Kvalita programatora bylo Re: Fronty na MCU

Martin Záruba swz
Středa Březen 17 14:54:17 CET 2004

Velmi si vazim Vaseho nazoru a hluboce s nim souhlasim. Ac mam ASM a microcontrolery jen jako zalibu, vim o cem mluvite. A ze je dobre takto pracovat i v oblasti, kde mate vice volnosti si dovolim ukazat na jednom prikladu: jsem autorem sw pro rizeni stredne velke obchodni firmy, ktery komunikuje s pobockami po internetu, automaticky vytvari firemni webove stranky a skoro bych rekl, ze uzivatelum utira i nos. No a ten program je dlouhy 1.8 MB a prijatelne chodi na 486 DX2-66. I me derou skladaci knihoven, kteri vyrobi pomaly program dlouhy 100 MB, ktery skoro nic neumi.

Martin Zaruba
  ----- Original Message -----
  From: jiri@bezstarosti.cz
  To: 'hw-news@list.gin.cz'
  Sent: Monday, January 27, 2003 6:36 PM
  Subject: RE: Kvalita programatora bylo Re: Fronty na MCU

  Vy totiz pod pojmem softu porad vidite hromady woken a zobrazovani
  a databazi a buh vi ceho jeste (maximalne tak jeste to co flashnete
  v mobilu), ale existuje hromada softu, ktery ridi veci, o kterych
  ani mozna nevite, ze v nich tento soft "zije".

  Ze soft ridi motory, obrabeci stroje a jine NC stroje, ze ridi
  lekarske nacini, ze diky nemu leckde klesa energeticka narocnost
  - asi to proste neni videt (jen male priklady).

  Ja chapu, ze malokdo vi, ze nejaky soft jede v necem, kde to neni
  videt a nikdo ho ani nechvali ani nehani. Ono to proste jede a co
  je uvnitr neni treba vedet a tak je to take z pohledu uzivatele
  dobre. To ze spousta z nas nepise slozite struktury, ale male,
  casto i dveste (i mene) bajtove programy v ASM prece jeste neznamena,
  ze bychom od toho meli dat ruce pryc, protoze nejsme ti pravi
  programatori a jsme zkazeni HW pohledem na vec. My mali z pohledu
  bajtoveho rozsahu programu casto primo "pidimuzici", se totiz obcas
  pereme s nanosekundami pro provadeni programu v realnem case,
  setrime prostredky chipu, pridavame instrukce po spetkach a ne
  po kilech, protoze nemame mraky vykonu ani periferii nazbyt a tak
  delame co muzeme, abychom nacpali do chipu za par desetniku casto
  veci, o kterych se zase nikdy nikdo nedozvi, ackoli mu napriklad
  na jednu obycejnou malou baterku pracuji klidne i mesice.

  Takze s tim "veselej?? m?sto pro ?ivot..." bych radeji pribrzdil :))).

  --
  Jiri Bezstarosti