Mozne reseni? Re: Fronty na MCU

vaclav.vobornik@aliatel.cz vaclav.vobornik
Středa Březen 17 14:54:16 CET 2004

> Tedy vubec by me nenapadlo, ze se budu zapojovat do takoveho threadu,
> ale nejak mi to dneska uz neda.
>
> 1) Pouzit pro download protokol FTP misto HTTP je blbost, protoze HTTP
>    je pro prenos souboru efektivnejsi. Trend je vystavovat veci ke
>    stazeni spise pres HTTP. (FTP je slozitejsi protokol, navazuje
>    dve spojeni - ridici a datove...)

Jedine co muzu k tomuto napsat: FTP - File Transfer Protocol
HTTP je efektivnejsi pro velky objemy malych souboru (je tak optimalizovany)
FTP je efektivnejsi pro velky objem velkych souboru, tm na to HTTP proste nema

pred prechodem na FTP download:  load 60
po prechodu: load 0.18

> 2) Bod 1 plati samozrejme v pripade, ze stranky negeneruju dynamicky pro
>    kazdy request.

A to uz nechapu vubec. MCUatm je dynamicky generovano vcetne redirectu downloadu na FTP (a predtim HTTP)
A nedovedu si predstavit, jak to napsat jinak - staticky

>    To je takova omyl doby, psat stranky v PHP v lepsim
>    pripade pro server, nebo dokonce jako CGI skripty.
>    Kdyz se clovek porozhledne po ruznych webech dneska, je videt, ze se
>    pouziva generovane HTML i tam, kde to vubec neni treba.
>    Na tomto miste musim rict, ze webu jako je treba
>    http://www.bezstarosti.cz/ by melo byt vice. Tomu fakt neni co
>    vytknout.
>    Pokud je uz vec koncipovana jako dynamicka, lze to jeste zachranit
>    tak, ze se stranky generuji z databaze do staticke podoby treba
>    cronem jednou za casovou jednotku (strom dokumentu). Existuji na to
> [...]

Mhh, a proc to mam delat, jaky kladny efekt to bude mit???
Stranky bych musel pregenerovat po kazdem novem prispevku, nebo opet vkladat do staticke stranky kod na generovani casto se menicich informaci.
Nejak nechapu vyhodu staticke stranky pred dynamicky generovanou. Ale jsem na tomto poli amater, tak si to necham klidne vysvetlit.

S pozdravem
MK