Ovladani krokace z PICa

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:54:10 CET 2004

Zbytecne moc pouzder. ULN2803A bude urcite vyhovovat,
nestoji mnoho a ma tam tech tranzistoru 8, integrovane
diody, takze indukcni zatez neni problem a navic usetrite
i ty odpory v bazich tranzistoru, protoze ty to ma take.
Nakonec stahnout a prohlednout PDF bude asi nejlepsi.

Tedy asi je to nejjednoduzsi reseni i z hlediska desky
a pokud mne zrak neklame, GME je ma skladem za nejakych
necelych 12Kc bez DPH, coz neni spatne, kdyz tim ziskate
vystupy na 2 unipolarni krokace (to jsou ty co mate) :).

Kdybyste chtel ale pouzit diskretni tranzistory, urcite
pouzijte jeste diody, jde o indukcni zatez, tak neni potreba
tem tranzistorum ublizovat :).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: serych@panska.cz [mailto:serych@panska.cz]
Sent: Wednesday, January 29, 2003 2:32 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Ovladani krokace z PICa

Mam z nejake stare mechaniky krokac, ktery ma na sobe napis 12V a ctyri
vinuti jsou zapojena proti jednomu spolecnemu dratu a maji odpor 78 ohmu.
Chtel bych to ovladat PICem (jen pokusy a vyuka syna :-))). Mam predstavu,
ze na vystupy PICa dam prez odpory baze ctyr NPN tranzistoru, jejich emitory
na zem a mezi kolektory a +12V jednotliva vinuti motorku (jakasi obdoba open
colector). Je tato predstava spravna? Pokud ano, doporuci mi nekdo nejaky
univerzalni typ tranzistoru? Ja jsem v analogove oblasti dost cisty a ani
nevim, podle jakych parametru bych mel v katalozich hledat.

				Diky za help

					Jakub Serych