cidlo smeru a sily vetru

Petr Zapadlo zapadlo
Středa Březen 17 14:53:56 CET 2004

Ahoj,

PZ> K cemu je takova vec dobra?

Na znizenie maximalnej rychlosti ;-)

Ja by som nespekuloval s rychlostou vetra, ale:
1. drzat sa osvedceneho postupu vyrobcov aut, natacat (vysuvat:)
kridlo podla rychlosti
2. merat pritlacnu silu kridla a podla toho regulovat. Bocny vietor ma
v principe nezaujima, meranim pritlaku sa zahrnie aj vplyv vetra v
smere jazdy, nech uz fuka hociktorym smerom. Ale tusim problemy,
rychla regulacia moze IMHO sposobit nevyrovnane jazdne vlastnosti a
pomala zase nemusi vcas zareagovat na prudku zmenu vetra, co moze mat
pri vysokej rychlosti neprijemne nasledky. Vsetko ale samozrejme
zavisi od typu auta, sposobu jazdenia atd. Ja by som na zaciatok
skusil 1.), ak by som sa na to nevykaslal uplne.

--
Jindro