Uprava magnetofonovych kaziet

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:53:52 CET 2004

Kazety nahrane na DBX je nejlepe prehrat zase na DBX. System DBX zmensi (zkomprimuje) dynamicky rozsah ze 100 na 50 dB, aby se to veslo na pasek. Pri prehravani zkomprimovaneho zaznamu je vsechno srovnane temer do jedne urovne, vcetne sumu v pauzach. Mozna by se dal presvedcit Sound Forge, nebo jednodussi GoldWave k prislusne expanzi, ale bylo by to velke laborovani. Vzhledem k tomu, ze kazety jsou nahrane polovicni rychlosti, tedy kvalita nic moc, doporucuji smazat a tu muziku si sehnat jinde.
Andel
  ----- Original Message -----
  From: Milo? St?skal
  To: hw-news@list.gin.cz
  Sent: Sunday, February 02, 2003 7:53 PM
  Subject: Uprava magnetofonovych kaziet

  Dostali sa mi do ruk magnetofonove kazety.
  Boli nahrane na nejakom kvalitnom magnetofone z polovicnou rychlostou a pravdepodobne DBx alebo ako sa ten system na potlacenie sumu vola. Rad by som tie nahravky dostal do nejakeho normalneho stavu.
  Nahral som ich do pocitaca cez zvukovu kartu, pomocou programu spomalil na polovicu. Teraz je uz rozumiet co na kazete je, ale v nahravke je velka uroven sumu. Ked odstranim sum pomocou nejakeho volne pristupneho programu, tak hlas znie ako z deraveho hrnca.
  Moze mi niekto poradit cim by sa dala upravit ta nahravka?

  PS: ide mi len o tri kazety takze nic komercne na to nechcem pouzit.

  Stiskal