Rychlonabijacka na NiMh

Dolezal Dusan dolezal
Středa Březen 17 14:53:49 CET 2004

Ono to chce videt ty data, pak je zrejme, ze neni moc co aproximovat. Ta krivka je docela poslusna a opravdu staci tu tecnu urcit priblizne, alespon jsem tak ucinil na zaklade tech mereni, ktere jsem delal. Stejne ty vzorky vzdycky vypadaji nejak takto:
          -----
a kdyz se vezme primerene dlouhy buffer, tak v podstate staci vzdy rozdil krajnich vzorku. Neni to samozrejme presne tecna, ale pomerne dobre to vyjadruje to co se hleda, tedy strmost nabijeci krivky, jenom se pak ta "derivace" musi vyhladit, protoze to pochopitelne ponekud skace. Docela mne prekvapilo, jak v praxi tato primitivni metoda dava dobre vysledky. Mozna by bylo realne temi daty v bufferu aspon nejak prokladat primku, to by se snad tim jednocipem dalo stihat. Nevim, jestli to ty komercni obvody delaji nejak vyrazne presneji, ale docela bych o tom pochyboval.

Jinak samozrejme pocitam, ze jako "zalozni" tam bude kriterium -deltaU, nejaky maximalni cas a mozna i mereni teploty, obcas to urcite bude selhavat (treba pokud se da nabijet temer nabity clanek, tak tam rozhodne zadny inflexni bod nebude).

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On Behalf Of Jir? Krul
Sent: Thursday, February 06, 2003 12:58 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Rychlonabijacka na NiMh

Vysvetluje se to pomerne dobre, ale pomerne blbe se to derivuje v MCU :-)))

pokud si pamatuji tak pro numericke derivovani je nutne provest aproximaci
funkce, coz mimo jine lze pomoci:
Interpolacniho spline
Aproximace pomoci Cebysevovych polynomu
Aproximace metodou nejmensich ctvercu
Interpolacnim polynomem.

nicmene nekak me nenapada jak to narvat do maleho MCU