ATmega128 a zahadne bloudeni programu

Zdenek Aster zdenek.aster
Středa Březen 17 14:53:43 CET 2004

Zdravim,
  jen takova perla, treba nekomu usetrim nejaky ten cas. Uz asi dva
dny ladim program pro AVR ATmega128, jakmile pouziji jakoukoliv
funkci (avr-gcc, ci asm) kterou volam call, tam program nejak podivne
zabloudi a uz se nevzpamatuje. Pokud to ovsem zkompiluju pro ATmega8
a jsou vsude relativni cally, vse chodi v poradku. Nejdrive jsem si myslel,
ze mi blbne programovani a program je nahrany od jine adresy nez by mel byt.
Mam svuj vlastni programator pres LPT, kdo pouziva nejaky profi ci lepsi
nez jsem si naspal ja tak tomu se to asi pravdepodobne nestane.

Nicmene pravda je opravdu, kruta a staci se podivat do dokumentace.
!!!!! ATmega128, ma totiz implicitne nastaveny mod kompatability s
ATmega103 !!!! takze nezapomente nastavit Extended Fuse bits
a v tom je kamen urazu jelikoz diky ruznym machinacim je konec pameti
 u ATmega103 na 0x0FFF a u ATmega128 0x10FF a tim padem protoze
 jako vetsina dava i compilator zasobnik na konec, dilo zkazy je hotovo.
No ani snad nepiste ze jsem krava, to vim ;-))) ale doufam ze nekomu
treba pomuzu.

S pozdravem
                            Zdenek