vga2pal s AD722

Pavel Hudecek phudecek
Středa Březen 17 14:53:38 CET 2004

Dnes se nejcasteji pouziva metoda 1, tedy VRAM obsahuje data odpovidajici
rozliseni na monitoru, ktera se timto take zobrazuji. Zaroven je cte dalsi cast
obvodu, ktera je v jednodussim pripade bud jen casovana podle TV normy,
nebo se provadi prevod slozitejsim zpusobem, asi jako kdyz prevadite obrazek
do jineho rozliseni (podobne, jako ruzne programy prevadi ruzne, tak i karty).
Zasadni odlisnost od klasickeho prevadeni obrazku ovsem tvori prokladane
radkovani... Aby nedochazelo k poskakovani kontrastnich vodorovnych
linek a jinych nahlych prechodu, musi dojit i k rozmazani mezi radky obou
pulsnimku (zde jsou pomerne dost znatelne cenove rozdily ruznych karet).

Vami definovane metody 1 a 2 se vlastne nelisi, jenze na monitoru je
mnohem patrnejsi, ze obraz byl preveden z TV rozliseni, nez jak je na
TV patrny dusledek prevodu z rozliseni pro monitor (TV totiz nikdy neni
tak ostra, jako monitor) - 1 je tedy mensi zlo...

Metoda 3 narazi na problem: Jake rozliseni by pak pouzival OS???

Obecne se da rici, ze prevod pocitacoveho obrazu do TV nebude
nikdy dokonaly. Hlavnim duvodem je samozrejme prokladane radkovani.
Zde opravdu neexistuje zadne sofistikovane reseni, leda ze by snad primo
na urovni OS byla pro nej podpora...
V takovem pripade preji prijemnou zabavu programatorum grafickych
aplikaci, jakpak si asi poradi s takovymi vecmi, jako ze radky lezi
sikmo, pricemz prvni z nich zacina nahore uprostred (ve skutecnosti
je to prvni radek druheho pulsnimku) a posledni prozmenu v polovine
konci...

Nejvetsi marnost cloveka napadne, pokud si predstavi, ze na druhem
konci dratu z PC je 100Hz televize: Nejprve se obraz poprve rozmazne
prevodem na prokladani a potom se dalsim prevodem za ucelem
odstraneni prokladani poskodi jeste vic...

Je tu jeste jedno vychodisko: Pokud se spokojite s polovicnim
poctem radku, muzete vypnout prokladani. - Tak to delaly pocitace
80. let minuleho stoleti.

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "VA Elektronik - Andel Vladimir ing." <vaelektronik@mirnet.cz>