Resetovaci obvod TL7705A - problem

Delphin delphin
Středa Březen 17 14:53:25 CET 2004

Mohu dat jen jednu zkusenost z praktickeho provozu. V podstate podobna aplikace, pricemz nemam zasadni pozadavek na co nejrychlejsi dobiti:
Akumulator 12 V/40 Ah
Zarizeni odebira proud pouze pokud je prerusena dodavka ze site.
Dobijeni proudem 3.5 A az po dosazeni napeti 14.0 V, kdy proud klesa na cca 150 mA
Temer neni treba jej dolevat (1x za rok ale i to moc neni treba)
Akumulator je nyni 7 let stary.
Zkusil jsem jej zcela vybit proudem 4A a tak zmerit kapacitu a dostal jsem 34 Ah

Takze nabijel bych proudem okolo 0,09 kapacity, plne nabiti trva ale okolo 13 hodin.
Udrzovat konstantnim napetim okolo 14 V (nesmi temer varit)
Zasadni vliv na zivotnost maji 2 faktory:
1) desky nikdy nesmi byt nasuchu
2) akumulator by se nemel vybit pod 10.8 V

Martin Zaruba
  ----- Original Message -----
  From: MK
  To: hw-news@list.gin.cz
  Sent: Monday, February 17, 2003 9:25 AM
  Subject: Pb akumulator

  Potreboval bych radu od znalejsich:

  Mam v jedne aplikaci klasicky automobilovy Pb akumulator 12V/55Ah v provozu velmi podobnem jako v aute - obcasny kratkodoby (jednotky sekund) odber v desitkach A, jinak cca 4h denne temer konstantni odber v radu 5-8 A

  1. Jakym proudem nabijet
  2. Jakym proudem tento akumulutator udrzovat (mam na mysli soustavne dobijeni)
  3. Co ma vliv na zivotnost a jak ji co nejvice prodlouzit

  Par informaci (tedy celkem dost :-)) ) jsem jiz na webu nasel, ale matne si vzpominam, ze tu je par lidi s velmi dobrymi znalostmi teto problematiky a tak bych je chtel pozadat o jejich poznatky a zkusenosti.

  Dekuji
  MK