dps + aritma 0512

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 14:53:21 CET 2004

serych@panska.cz wrote:
>jen osvit (zatizeno zrcadlovym (lepsi rovinnost ploch nez u bezneho okenniho) sklem 4mm) vyvolani a

Kdyz je tady (zase :-) rec o fotoceste, pridal bych vikendovou
zkusenost, mohla by se nekomu hodit. Konecne jsem se odhodlal k pouziti
podtlaku.

Je potreba:
- kompresor z lednicky
- kus ruzove akvaristicke hadice
- akvaristicky rohovy ventil (muj je z Hornbachu)
- silikon (ted presne nevim, snad sanitarni...)
- kryci plexisklo 4mm

Postup:

- vypucovat podlozku - v mem pripade sklo
- plexi lehce zamastit (zbytky Pausklaru z minulych sviceni staci)
- na podlozku natahnout housenku silikonu jako tesnici ramecek
- doprostred polozit kus staryho kuprextitu + par papiru jako distancni
vlozku
- priklopit plexi a zatizit
- jit spat a nechat silikon ztuhnout :-)

- do rohu plexi vyvrtat dirku pro ventil a zalepit ho tam lepidlem na
plexi
- nasadit hadici, otestovat :-)

Pouziti:

Pustit kompresor, otevrit ventil, priklopit, primacknout, chytne se to.
Kompresor nechat bezet, to tesneni zas tak uplne netesni. Kompresor saje
z nejakyho vnitrniho prostoru, takze se chova i jako zasobnik podtlaku.
Po vyzkouseni, jak dlouho se ten podtlak udrzi, lze kompresor i vypinat.
Kompresor nedokaze vyvinout takovy podtlak, aby splacl hadici. Bal jsem
se toho a shanel podtlakovou hadici, ale paxem zjistil, ze zbytecne.
Po osviceni zavrit ventil, (ne)tesnenim tam naleze vzduch a plexi jde
odtrhnout.

Nevyhody:

- dalsi kramy navic

Vyhody:

- nepotrebuju zateze na kryci (plexi)sklo
- predloha dokonale prilne
- DPS nemusi byt absolutne rovna (kdo nema pakovky a pizla to nuzkama na
plech jako ja, oceni...)
- zatim zadny problem s podsvecovanim nedokonale prilehle predlohy
(vyrobeno zatim cca 7 desek), predtim se mi to stavalo celkem casto

Proc to pisu...pred nejakou dobou tu kdosi zminoval podtlak, ale nerekl
_jak_ to ma udelany. Protoze se mi zda, ze je v tom nekolik neznamych,
tak predkladam alespon nejaky konkretni reseni.

  TomM